Pagina's

Groen

Het Toscane waar ik nu door trek verschilt toch erg van het Toscane van de eerste dagen. Het is hier veel groener, meer bos en ook veel properder. Je merkt het ook aan de vele vakantiegangers. En ja, het wordt dus ook duurder. Dat merk je al aan het drankje in de bar. Het was een lange maar erg mooie tocht vandaag. Na het rustige Montereggioni boven op een berg en volledig omringd door een hoge muur en zijn torens trok ik verder door bossen en velden naar Sienna. 



De intocht in zo'n grote stad gaat meestal via een of andere drukke invalsweg en dat was ook nu niet anders. Eenmaal door de grote toegangspoort was het nog een hele tocht naar de Duomo van Sienna. Het was koppen lopen. Alle terrassen en winkeltjes zaten overvol. 


Het plan om in het centrum wat voedsel te kopen moest ik laten varen. Grote groepen mensen liepen zingend door de straten, allemaal herkenbaar aan het sjaaltje dat ze droegen en dat symbool staat voor één van de zeventien wijken in de stad. Nadat ik mijn stempel in de kathedraal kreeg, moest ik een omweg zoeken om de stad uit te geraken. In sommige straten en vooral ook het grote centrale plein was er geen doorkomen aan. En zeggen dat de 'Il Palio' zelf pas zaterdag plaats vind. Meer over dit toch wel interessante evenement vind je op internet.

Ik heb via Airbnb nog een betaalbare slaapplaats gevonden iets buiten de stad en zelfs direct aan de Via Francigena. Ik kreeg pas vanmorgen bericht dat het Pelgrimhotel van Sienna voor Ukrainers is gereserveerd. Daar kan ik absoluut mee leven, alleen kwam het bericht wat laat. Vandaag heb ik 34 km gestapt, meteen ook 3km die ik morgen niet meer moet doen. Half uurtje langer slapen.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ilse

Ilse zei

Het mooie Toscane❤. Met de auto vond ik het al een hele rit tot hier 🙈.

Een reactie posten