Pagina's

Lago di Bolsena

De hoogteverschillen waren vandaag minder zwaar dan de vorige dagen. Maar de voorspelde hitte was er wel. Al voor 8h00 was het bakken en braden. En ja, misschien val ik in herhalingen maar aan de zon ontkom je niet. Het landschap verandert enigzins. De landbouw wordt weer diverser. Behalve de olijfbomen en graanvelden loopt het pad door ondermeer aardappelvelden. Ik heb te doen met de boeren, die wanhopig hun oogsten proberen te redden. Je moet geen boer zijn om te zien dat het de foute kant uitgaat. Waar de boer aan het werk is, waait het stof metershoog de lucht in. De gronden korsten open, zelfs zodanig dat ik met momenten moeilijk met de wandelstokken kan gaan die vaak in de brede barsten blijven steken. In San Lorenzo Nuove zie ik voor het eerst het grote meer van Bolsena. 


Het is een prachtig zicht, maar het zal nog een hele tijd duren eer ik het meer zelf bereik.  Iets na de middag bereik ik Bolsena en check ik in om mijn rugzak te kunnen achter laten. Een deugddoende douche spoelt al het stof weg en na een kleine maaltijd wandel ik verder naar het meer. Op het zandstrand is er geen volk maar op de overdekte terrasjes wemelt het van de toeristen. Ik trek terug naar de oudere stad die op de rotsige helling is gebouwd. 


Een wirwar van eeuwenoude huizen en een kasteel waar de toerist, in de smalle straatjes, zijn gading vindt. Na het dagelijks gesprekje met Lieve maak ik de planning op voor de volgende dagen en regel een aantal overnachtingen.  Voor de rest....rust.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten